به گزارش سینماپرس، در بخش سرمقاله این نشریه، در ادامه روایت سینمای عاشورایی به مقوله ابر روایت اشاره شده است.
در بخش سینمای ایران «فیلم نگار» به سراغ گفت وگو با حمید نعمتالله کارگردان فیلم شعله ور رفته است. نگاهی به شیوه بروز فردیت در فیلمنامه شعلهور، ساختار دراماتیک، روند روایت داستان و شخصیتپردازی در فیلمنامه این اثر از دیگر بخشهای این نشریه است.
بررسی ارتباط شخصیتپردازی و درون مایه فیلمنامه آخرین بار کی سحر را دیدی، نگاهی به فیلمنامه این اثر، گسترش ایده در فیلمنامه راه رفتن روی سیم، بررسی ساختار، شخصیت و روایت در فیلمنامه پشت دیوار سکوت، گفت وگو با امیر عربی فیلمنامه نویس آخرین بار کی سحر را دیدی و گفت وگو با فرنوش صمدی و علی عسگری فیلمنامه نویس و کارگردان فیلم کوتاه سکوت و نگاه بخشهای بعدی این شماره از فیلم نگار را تشکیل میدهد.
در این بخش همچنین موضوع قهرمان و عناصر فیلمنامه، قهرمان، چرایی ضعف سینمای ایران در خلق قهرمان، تحلیل موردی قهرمان نبرد تانک ها، پلی در دوردست و نجات سرجوخه رایان به رشته تحریر درآمده است.
در بخش سینمای جهان نیز فیلمنامه کامل مرد پرندهای، سکانس برگزیده، جایگاه مرد پرندهای در میان آثار الخاندرو گونزالس ایناریتو، گفتوگو با این فیلمساز به چشم میآید.
ارسال نظر